FAQ

FAQ

Inhoud:

hoe snel worden mijn artikelen geleverd?

Hoe kan ik een bestelling volgen?

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Ik heb een defect artikel ontvangen of een klacht over een artikel.

Hoe snel worden mijn artikelen geleverd?

 

De levertijden van onze artikelen liggen gemiddeld tussen de 1 en 5 werkdagen.

Hoe kan ik een bestelling volgen?

 

Op het moment dat uw bestelling wordt verzonden vanuit ons magazijn komt er in u ‘mijn BY LC’ account bij de bestelling ‘Verzonden’ te staan. U ontvangt dan ook per e-mail een verzendbevestiging van ons.
1. Nadat uw bestelling ons magazijn heeft verlaten ontvangt u een verzendbevestiging per e-mail met een Post NL Track & Trace code.
2. Uw bestelling wordt samen met andere By LC bestellingen door Post NL naar een Nederlands Post NL sorteercentrum gebracht.
3. Uw bestelling wordt samen met andere By LC bestellingen door Post NL gescand, dit gebeurt ongeveer 12 tot 36 uur na het versturen van de verzendbevestiging.
4. Na deze scan wordt uw Track & Trace code geactiveerd en kunt u uw bestelling online volgen op de website van Post NL .

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

 

By LC hanteert de volgende retourneer voorwaarden:

Alle goederen kunnen gedurende 14 dagen aan ons worden geretourneerd of retour worden aangemeld middels e-mail of scan van het retourformulier, hiervoor hebben wij ook een retouradres formulier. indien deze in originele staat en ongedragen zijn en voorzien van de originele labels en etiketten. U heeft na het retour melden dan 14 dagen de tijd om ervoor te zorgen dat wij de goederen in goede orde retour ontvangen. Het adresformulier kunt u hier downloaden: adresformulier
Zorg ten allen tijden dat u bij het retourpakket het retourformulier bijvoegd. Zonder retour formulier ontlenen wij het recht € 15,95 aan kosten in rekening te brengen. Eveneens als het niet retour zenden in originele verpakking.Wij wijzen u erop dat u zelf verantwoordelijk bent tijdens de retour zending. Het is dan ook aan te raden dit middels een track en trace code retour te zenden en deze aan ons bekend te maken.
U kunt ervoor kiezen uw aankoopbedrag teruggestort te krijgen of een waardevoucher van het aankoopbedrag plus verzendkosten in waarde retour te ontvangen. Retour zenden is voor eigen rekening dit bedraagt circa 6,95 afhankelijk van uw vervoerder. Wij  dragen zorgen aan het terug te storten aankoopbedrag binnen 14 werkdagen na ontvangst.

Er zijn een aantal artikelen die wij uit hygiënische overwegingen niet kunnen retourneren. Het betreft de volgende producten: sieraden, zonnebrillen, beauty producten, badkleding, en ondergoed.
Het passen van artikelen is uiteraard toegestaan. Wij raden u daarom aan de schoenen op zachte oppervlakken te passen en uit te proberen. Indien u het artikel wilt retourneren, zorgt u ervoor dat u het artikel niet vies wordt en in de – voor zover redelijkerwijs mogelijk – originele staat en fabrieksverpakking naar ons terugstuurt.

Ik heb een defect artikel ontvangen of een klacht over een artikel.

 

Mocht u een klacht hebben over een artikel dan verzoeken wij u  meteen na ontvangst van het artikel contact op te nemen met ons via e-mail adres klantenservice@bylc.nl
Mocht u een klacht hebben over een defect artikel dan vragen wij u vriendelijk de volgende stappen te doorlopen:
Wanneer een artikel beschadigd of defect is, kunt u gebruik maken van uw recht van reclamatie.
• Een duidelijke en complete beschrijving over hoe de beschadiging of het defect is ontstaan.
• 3 tot 4 foto’s die de beschadiging of het defect bewijzen. De beschadiging of het defect moet op ten minste een foto duidelijk zichtbaar zijn. Bovendien moet het volledige artikel, eenmaal met voor- en eenmaal met achterkant (bij schoenen ook een foto van de zool), gefotografeerd worden.
• U kunt uw foto’s sturen naar sales@bylc.nl. Houdt u er rekening mee dat uw e-mail, inclusief foto’s, niet groter is dan 10 MB. We raden u daarom aan om uw foto’s als ZIP-, RAR- of JPEG-bestanden door te sturen.
• Na ontvangst van de foto’s wordt uw verzoek zo snel mogelijk in behandeling genomen. U ontvangt binnen enkele dagen een bericht over de verdere verwerking van uw verzoek. Stuur aub het artikel niet op zonder ons te berichten, in sommige gevallen sturen wij u een vervangend item en hoeft u niks retour te sturen. Bericht ons daarom altijd! Wanneer u afwijkt van de bovenstaande procedure zullen wij u de volledig kosten voor het retour zenden in rekening brengen.

Mocht u onverhoopt een andere klacht hebben over onze dienst verlening en wil ik dit toetsen dan verwijzen wij u graag door naar: https://www.webwinkelkeur.nl/een-europees-odradr-platform/